Software
Advertisement

Mozilla Firefox (dawniej Mozilla Firebird, Phoenix) – popularna przeglądarka internetowa oparta na silniku Gecko. Dostępna na licencji Open Source.

Funkcje[]

Przeglądanie w kartach[]

Bez wątpienia to jedna z cech, którą Firefox mógł się poszczycić, jednak aktualnie większość przeglądarek posiada taką funkcję. Firefox miał jednak karty jako jeden z pierwszych.

Dodatki[]

Dodatki, czyli skrypty napisane dla tej przeglądarki rozszerzają ją o nowe funkcje, zaczynając od pogody, przez narzędzia do tworzenia stron WWW, wyszukiwarki, a kończąc na odtwarzaczach muzyki.

Łatwe dodawanie do zakładek[]

Firefox 3 posiada obok paska adresu przycisk w kształcie gwiazdki służący do szybkiego dodawania aktualnej strony do zakładek.

Zwiększone bezpieczeństwo[]

Dzięki podświetleniu paska adresu na żółto (wersja Firefox 3.x) widzisz, kiedy połączenie jest szyfrowane. Poza tym, gdy występuje jakikolwiek błąd w certyfikacie, szyfrowaniu itp. Firefox powiadamia o tym.

Przydatne dodatki do Firefoxa[]

  • Web Of Trust (w skrócie WOT) – dzięki ocenie użytkowników powiadamia, czy strona, na którą wchodzisz jest bezpieczna.
  • AdBlock Plus – prawie doskonały filtr reklam. Obsługuje wyrażenia regularne.
  • Web Developer Toolbar i Firebug – pozwalają na łatwą kontrolę przy tworzeniu stron internetowych.
  • It's all text! – umożliwia edycję pola tekstowego przy użyciu zewnętrznych edytorów, tworząc mały przycisk Edit przy polu przeznaczonym do edycji.
  • Greasemonkey – pozwala na rozszerzanie możliwości stron internetowych poprzez dodawanie do nich własnych skryptów.
  • Chatzilla – jeden z popularniejszych klientów IRC.
Przeglądarki internetowe
Epiphany | Galeon | Internet Explorer | K-Ninja | Mozilla | Mozilla Firefox

Netscape Navigator | Opera | Safari | Google Chrome

Advertisement